Kuzey Kore, yaptırımların gölgesinde Batı’yı taklit eden tüketim kültürüyle dikkat çekiyor. Pyongyang’daki sahte Starbucks ve IKEA benzeri AVM’ler ülkenin elitleriyle dolup taşıyor.
Kuzey Kore, uluslararası yaptırımların etkisini hafifletmek ve ülkeye döviz kazandırmak için Batılı tüketim kültürünü taklit ediyor.
Başkent Pyongyang’da zenginler sahte bir Starbucks’ta kahve içerken, 160 kilometre doğudaki Wonsan sahilinde lüks bir tatil köyü turistlere kapılarını açıyor.
BATILI MARKALARIN TAKLİDİ
New York Times’ın ulaştığı yeni görüntüler, ülkenin modernleşme hamlelerinin, dünyanın en kapalı rejimlerinden birinde tüketim kültürünü nasıl beslediğini ortaya koyuyor.
Gazeteye konuşan Çinli bir öğrenci, başkente gelmeden önce yoksulluk ve kıtlık beklediğini ama “lüks bir ortamla karşılaştığını” söyledi.
"KUZEY KORE'NİN IKEA'SI"
“Kuzey Kore IKEA’sı” olarak anılan Rangrang Patriotic Geumganggwan adlı alışveriş merkezi, mobilyadan mutfak eşyasına geniş ürün yelpazesi sunuyor.
Ürünlerin bazılarının IKEA paketleriyle birebir aynı olduğu görülüyor.
Ziyaretçiler Göremez, Görmek için Giriş yap veya üye ol.
